De technische vaardigheden van de tandarts bepalen niet het succes

Gratis e-boek:

Werken in en aan je zorgpraktijk

Tandartsen en hun team dienen zich heel goed bewust te zijn van de factoren, die de keuze van een patiënt bepalen. De technische vaardigheden van de tandarts maken waarschijnlijk slechts 10 tot 15% deel uit van het succes. Een patiënt maakt zijn keuze op basis van hele andere zaken. Het gaat om de communicatieve vaardigheden en het inlevingsvermogen van het team en welke ervaring en beleving dit oplevert bij de patiënt. Het gaat niet om wat u doet, maar vooral om hoe u dit doet.

Loyale patiënten

Een hele belangrijke factor in het succes van een praktijk is in hoeverre een praktijk in staat is om loyale patiënten te creëren. Loyale patiënten garanderen een zekere omzet en verrichten de beste en meest effectieve marketing voor de praktijk, namelijk mond-tot-mond reclame.

Kuiken Praktijkmanagement heeft de training ‘Het creëren van loyale patiënten’ opgezet voor tandartspraktijken. De training gaat in op:
–     Bewustwording over de aspecten die de praktijkkeuze van een patiënt bepalen
–     Bewustwording over hoe loyale patiënten te creëren
–     Een betere communicatie met patiënten
–     Het overtreffen van de verwachtingen van patiënten

Zorgverlening is teamwork. De training is dan ook bedoeld voor het gehele team en wordt in de praktijk gegeven. De training is niet alleen gericht op het overbrengen van kennis, maar bestaat ook uit een gezamenlijke brainstorm om tot verbeterpunten te komen. Dit levert praktische en direct toepasbare verbeterpunten op die gedragen worden door het hele team.

Neem contact op

 

Anderen bekeken ook

Podcast 2: Patiënttevredenheid

Podcast 2: Patiënttevredenheid

Dé podcast met praktijkvoorbeelden over praktische oplossingen voor de tandartspraktijk. Vol inspiratie en goede ideeën voor je praktijk.

Veel praktijken willen persoonlijke aandacht geven aan hun patiënten…

Met één druk op de knop patiënten werven

Met één druk op de knop patiënten werven

Binnen de mondzorg wordt de concurrentie om de patiënt steeds groter. Waar het in het verleden ‘not done’ was te adverteren en hier tussen tandartsen soms ook afspraken over werden gemaakt, is het steeds normaler dit..