Passie voor het vak én voor management?

Tandartsen focussen zich de hele dag op de details van vullingen en wortelkanalen. Veelal met een enorme inzet en passie voor het vak. Dit betekent dat tandartsen dagelijks heel veel tijd besteden aan hun patiënten...

Gratis e-boek:

Werken in en aan je zorgpraktijk

Tandartsen focussen zich de hele dag op de details van vullingen en wortelkanalen. Veelal met een enorme inzet en passie voor het vak. Dit betekent dat tandartsen dagelijks heel veel tijd besteden aan hun patiënten. Daarover sprak ik vorige week met twee enthousiaste praktijkhouders. Ook spraken we over hun praktijk, die niet draait zoals zij graag willen. De oplossing hiervoor ligt veelal bij de praktijkhouder(s) zelf. Deze twee praktijkhouders vroegen zichzelf terecht af of zij net zo gepassioneerd hun praktijk leiden als dat zij hun vak uitoefenen. Ik ervaar heel vaak, dat het praktijkmanagement (het ‘smeermiddel’ binnen een praktijk) onvoldoende aandacht krijgt.

Passie voor het vak

Een tandarts kan zijn vak ook in de toekomst met passie uitvoeren, als de praktijk en het team hem hierin faciliteren. Een goede management structuur is hiervoor de basis. Wat overigens niet betekent, dat de praktijkhouder hier zelf al zijn passie in moet stoppen en invulling aan behoort te geven.

Praktijk Management Scan

Bij problemen in uw praktijk kan Kuiken Praktijkmanagement de Praktijk Management Scan uitvoeren. Het resultaat van de scan is een heldere beoordeling op welke punten het praktijkmanagement kan verbeteren. Goed praktijkmanagement betekent het creëren van de juiste voorwaarden, zodat de tandarts zich ongestoord kan focussen op zijn vak en de patiënt.

Neem contact op

 

Anderen bekeken ook

Stappenplan voor acceptatie van behandelplannen

Stappenplan voor acceptatie van behandelplannen

De manier van communiceren met de patiënt is van grote invloed op de acceptatie van behandelplannen. Bij grotere behandelplannen die een grote financiële investering vragen van de patiënt – wat zeker het geval is bij implantologie – vraagt dit om effectieve communicatie van de behandelaar.

Onderzoek naar de gemiddelde praktijkomzet

Onderzoek naar de gemiddelde praktijkomzet

Hoe goed ‘scoort’ jouw praktijk? De praktijkomzet is niet iets wat je zomaar deelt met collega’s. Daarnaast willen veel praktijkhouders wel graag weten hoe goed de praktijk ‘scoort’. En..